4 moduri de a scoate un camion din noroi

Uneori, pur și simplu nu puteți evita să conduceți prin noroi. Indiferent dacă parcați într-un teren neasfaltat la un loc de concert sau vă retrageți de pe trotuar pentru a merge la camping, șansele sunt că, la un moment dat, va trebui să mergeți prin noroi. Conduceți suficient de mult și probabil veți rămâne blocat. Cu anvelopele care se învârt în noroi și progresul înainte oprit, ce trebuie să facă un șofer înainte să sune servicii de tractare? Acesta la fel ca și dvs. se poate bloca în noroi și nu rezolvă nimic, decât costuri suplimentare.

 

Accelerează în marșalier

De îndată ce camionul se oprește complet, primul lucru pe care poate doriți să-l faceți este să-l întoarceți, să vă mențineți roțile drepte și să accelerați treptat într-un efort de a reveni de unde ați plecat – pe un teren solid. Dacă camionul are tracțiune integrală și nu l-ați blocat deja, veți dori să o faceți în acest moment. Dacă camionul se împiedică după mersul pe o distanță scurtă în sens invers, treceți la treapta de viteză joasă și avansați cât mai mult posibil. Această tehnică este cunoscută ca legănarea camionului înainte și înapoi. Dacă anvelopele se rotesc, rotiți anvelopele dintr-o parte în alta în efortul de a obține marginea benzilor de rulare pentru a prinde suprafața. Creșteți accelerarea treptat, oferindu-i din ce în ce mai mult gaz atâta timp cât mergeți înainte. Repetați procesul de înapoi și înainte atât timp cât continuați să faceți progrese. Pasagerii ar trebui să iasă din vehicul și să ajute la împingere dacă este necesar. Acest lucru va reduce și greutatea camionului.

 

Adăugați Traction

Așezați obiecte solide și uscate sub marginea anvelopei în direcția în care doriți să mergeți (înainte sau înapoi). Unii șoferi au folosit cu succes covorașele de podea (totuși, probabil că vor fi prăjite după aceea), dar toate pietrele, membrele și plăcile pot face opțiuni mai bune. De asemenea, puteți reduce cantitatea de presiune a aerului din anvelope pentru a obține mai mult contact între sol și banda de rulare a anvelopelor. Offroaders.com recomandă scăderea presiunii între 18 și 20 de lire pe inch pătrat.

Dacă camionul se sprijină pe trenul de rulare, folosiți cricul vehiculului pentru a ridica anvelopele de la sol. (Asigurați-vă că cricul este pe o suprafață solidă și nu se târăște niciodată sub vehicul în timp ce este ridicat.) Potrivit Popular Mechanics, odată ridicat chiar și câțiva centimetri, puteți glisa bețișoare, scânduri sau alte obiecte solide sub anvelope pentru a oferi o ridicare și tracțiune.

 

Tractați cu ajutorul unei sfori sau troliu

Dacă intenționați să conduceți regulat prin noroi, este probabil înțelept să vă echipați camionul cu un fel de troliu, spune Popular Mechanics. Dacă nu aveți un troliu, un cric sau un cric greu poate fi utilizat pentru a trage vehiculul liber, cu condiția să existe un copac sau alt obiect solid suficient de aproape pentru a atașa o curea de recuperare. Pur și simplu buclați cablul troliului sau cureaua de recuperare în jurul copacului și utilizați troliul electric, venirea sau mufa pentru a-l scoate încet din șanț. Pentru siguranță, așezați o pătură grea, curea de tractare, haina grea, geantă de accesorii pentru troliu etc. peste punctul central al cablurilor troliului de oțel, spune FourWheeler.com. În cazul în care cablul se prinde, greutatea păturii poate ajuta la împiedicarea cablului să se lovească în aer, eventual rănindu-vă sau deteriorând camionul.

 

Tragel afara cu ajutorul benzi de remorcare

Deseori, cel mai bun și mai rapid mod de a vă dezlănți camionul poate fi acela de a vă scoate alt camión sau apelând la servicii de tractare brasov. Folosind o curea de recuperare cu bandă sau o curea de remorcare, atașați cureaua la ambele cârlige de remorcare ale camioanelor, la cârligele de remorcare montate pe cadru sau la cadrul în sine, atâta timp cât puteți ajunge la ele fără a pune tensiune pe alte părți mai puțin solide ale vehiculelor. Nu atașați niciodată o curea la o bara de protecție, punți, părți ale suspensiei sau bile de prindere, deoarece aceste piese se pot deteriora cu ușurință. Odată atașat, vehiculul mobil ar trebui să tragă încet cea mai mare parte a jocului de pe curea, lăsând suficient spațiu pentru ca vehiculul mobil să poată accelera puțin viteza înainte de a trage de cel blocat.