Efecte pozitive ale alergatului asupra sanatatii si bunastarii personale

Toata lumea stie ca exercitiile fizice regulate au multe beneficii pentru sanatate. Acestea au o influenta pozitiva asupra sanatatii si bunastarii personale. Alergatul ajuta foarte mult la ardeerea caloriilor intr-un timp scurt si de asemenea, nu este rau pentru articulatii si nici pentru inima. Practicarea de activitati in aer liber este cea care te va ajuta cu siguranta sa te simti mai in forma si sa ai mai multa energie. Tot ce trebuie sa faci este sa iti alegi echipamentul potrivit. Recomandarea noastra este sa optezi de fiecare data pentru accesorii de sport confortabile, din magazinele online special concepute in acest sens, care sa te ajute sa practici sport in cele mai bune conditii. Nu uita de faptul ca atunci cand ai echipamentul potrivit iti va fi mult mai usor sa obtii rezultatele dorite.

Pe masura ce se afectueaza alergarea, tot corpul este inundat de oxigen. Daca ase alearga mult, corpul va invata cum sa transporte oxigenul catre muschi si cum sa-l foloseasca in mod optim pentru performanta sa. Acest lucru ofera mai multa energie si imbunatateste performanta atletica. In plus, persoanele ce alearga, vor deveni mai agile in timp pe masura ce acest sport va fi efectuat regulat. Asa ca alergarea deschide calea catre un adevarat atlet.

Alergarea este modalitatea perfecta de a gandi – sau de a distrage atentia de la problemele si stresul vietii de zi cu zi. Un alergator isi va lua adio de la programul incarcat si isi va stimula creativitatea cu portia suplimentara de oxigen din sange. Este excelent pentru a rezolva probleme si pentru a genera idei noi. De parca nu ar fi suficient, alergatul reduce si riscul de hipertensiune arteriala in timp. Acestea sunt beneficii suplimentare pentru corp si minte. Alergarea arde caloriile. Antrenamentul cu intervale arde si mai multe calorii, chiar si dupa antrenament .

Chiar si plimbarile regulate in aer curat pot imbunatati calitatea somnului – se va putea obtine mult mai mult alergand. Daca se va alerga in mod regulat, trecerile de la o faza de somn la alta vor fi mai blande, iar calitatea somnului  va fi mai buna. Persoana se va simti mai proaspata si mai odihnita dimineata. De retinut, totusi, ca ar trebui sa existe cel putin patru ore intre antrenament si ora de culcare.

Alergarea creste densitatea osoasa si reduce riscul de osteoartrita si osteoporoza. Potrivit cercetarilor, doua sedinte de alergare de 15 minute pe saptamana sunt suficiente pentru a reduce riscul de osteoporoza cu 40%. Contrar credintei populare, alergatul intareste si genunchii. Prin cresterea fluxului de oxigen si reducerea toxinelor proprii ale corpului, alergarea protejeaza tesutul cartilajului. In plus, ligamentele si tendoanele sunt intarite. Cuvantul „alergare” este un cuvant mare, deoarece aduce doar bunastare si o sanatate pe care orice om ar dori sa o aiba.

Indiferent cat de proasta a fost ziua, un alergator se va simti mereu mai bine dupa o alergare. Acest lucru a fost chiar dovedit stiintific, deoarece in timpul alergarii, endorfinele si serotonina sunt eliberate in corp. Acest lucru declanseaza sentimente de fericire si ajuta impotriva sentimentelor de frica. Datorita hormonilor care sunt produsi in creier atunci cand se alearga, se pot folosi chiar si pentru a lupta impotriva depresiei.

Oamenii care alearga in mod regulat au, in general, o speranta de viata mai lunga – si raman tineri mai mult timp. Cercetarile arata ca doar treizeci de minute pe saptamana sunt suficiente pentru a reduce varsta biologica cu pana la noua ani. Si asta nu este tot, deoarece alergarea stimuleaza circulatia sangelui si creste absorbtia de oxigen, pielea este intarita si ridurile sunt netezite.